Γιατί είναι τόσο δύσκολο να σταματήσουμε να τρώμε ζάχαρη;

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει επισημάνει αρκετές φορές ότι η ποσότητα της ζάχαρης που λαμβάνουμε καθημερινά είναι μεγαλύτερη από αυτή που πρέπει.

Ακόμα, κι αν αποφεύγετε να τρώτε γλυκά, πολλά είναι τα τρόφιμα που περιέχουν «κρυφή» ζάχαρη ή περισσότερη από όση πιστεύετε με αποτέλεσμα να υπερβαίνετε καθημερινά τα 50 γραμμάρια που συστήνει ο ΠΟΥ ως την ενδεδειγμένη ημερήσια ποσότητα.
Η ζάχαρη εκτός από τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει στην εμφάνιση διαβήτη, στην παχυσαρκία σε καρδιακές παθήσεις, επηρεάζει και την εγκεφαλική λειτουργία του ατόμου, ακόμα και την διάθεση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η παγκόσμια κατανάλωση της ζάχαρης ήταν κατά μέσα όρο στα 58 γραμμάρια ημερησίως το 2003, ενώ μέχρι το 2013 είχε ανέβει στα 63 γραμμάρια.
Μπορεί να έχετε πειστεί ότι η ζάχαρη δεν σας κάνει καλό και ότι ήρθε η ώρα να μειώσετε την κατανάλωσή της ή να την «κόψετε» εντελώς, αλλά, το πιθανότερο, είναι ότι δυσκολεύεστε να το κάνετε. Μπορεί ακόμα και να τρώτε όλο και περισσότερη ζάχαρη. Φταίτε εσείς ή συμβαίνει κάτι άλλο;
Οι λόγοι είναι τρεις, όπως αναφέρει άρθρο της The Washington Post. Γεννιόμαστε έτσι, είναι παντού και είναι εθιστική.
Οι άνθρωποι γεννιόμαστε με την προδιάθεση να μας αρέσουν τα γλυκά. Μόλις φάμε κάτι γλυκό νιώθουμε μεγάλη ευχαρίστηση. Ο λόγος προέρχεται από τον προϊστορικό άνθρωπο. Τα γλυκά φαγητά, δηλαδή ό,τι είχε ζάχαρη τους έδινε ενέργεια για να επιβιώσουν και ήταν λιγότερο πιθανό να είναι δηλητηριώδη, όπως πολλές πικρές τροφές που έβρισκαν στην φύση. Οι ελάχιστες γλυκές «πηγές» ήταν τόσο σπάνιες, που όταν τις έβρισκε κανείς στον δρόμο του, τις εκμεταλλευόταν όσο μπορούσε.

Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

H διατροφή μετά τον απογαλακτισμό επηρεάζει την πιθανότητα εμφάνισης Κοιλιοκάκης.

Νύχι που μπαίνει στο δέρμα: Τα σωστά βήματα αντιμετώπισης

Κινητό δίπλα στο κρεβάτι: Ποια προβλήματα προκαλεί στον ύπνο