ΡΩΤΑΤΕ - ΑΠΑΝΤΑΜΕ: Πρέπει τελικά να πίνω οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα;

Η αφυδάτωση και η συνήθεια να μην πίνουμε αρκετό νερό κάθε μέρα, είναι στο προσκήνιο αυτή την εβδομάδα, μετά το περιστατικό με την Χίλαρι Κλίντον, που έχασε την ισορροπία της ενώ αποχωρούσε από εκδήλωση.Το περιοδικό Politico ανέφερε ότι η Κλίντον δεν ήθελε  να πίνει συχνα νερό, και αυτή ήταν «μια πηγή έντασης με το προσωπικό της."


Ένας λόγος που είναι τόσο σημαντικό να μένουμε ενυδατωμένοι είναι ότι αποτελούμαστε κυριολεκτικά από νερό. "Το νερό αποτελεί τό 75% του σωματικού βάρους σε βρέφη έως 55% στους ηλικιωμένους και είναι απαραίτητο για την κυτταρική υγεία και τη ζωή," εξηγεί έρευνα του 2010 για το νερό, την ενυδάτωση και την υγεία.Αφυδάτωση συμβαίνει όταν το σώμα δεν έχει αρκετά υγρά
για να εξυπηρετήσει τις βασικές λειτουργίες του οργανισμού. Είμαστε μονίμως διψασμένοι, ακόμη κι αν δεν το καταλαβαίνουμε,  τα χείλη μας φλερτάρουν με την ξηρότητα, ενώ σε ακραίες πλέον καταστάσεις ζαλιζόμαστε και νιώθουμε κουρασμένοι. Με λίγα λόγια, όλοι γνωρίζουμε πια ότι χρειαζόμαστε το νερό για να παραμείνουμε υγιείς και ζωντανοί.

Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε ότι για τις μεν γυναίκες ήταν αναγκαία περί τα 2,7 λίτρα νερό (δηλαδή, περίπου 10-11 ποτήρια) και για τους άντρες 3,7 λίτρα (13 ποτήρια). Οι ποσότητες αυτές, φυσικά, κυμαίνονται αναλόγως του πόσο ασκούμαστε, ιδρώνουμε, σε τι κλίμα ζούμε και τι είδους διατροφή ακολουθούμε.

Αυτό που είναι λιγότερο σαφές, ωστόσο, είναι η βέλτιστη ποσότητα του νερού που οι άνθρωποι πρέπει να πίνουν κάθε μέρα.
 


Ο Aaron Carroll, καθηγητής παιδιατρικής στο Indiana University School of Medicine, ο οποίος αρθρογραφεί για θέματα υγείας στους New York Times και είναι εξπέρ στην κατάρριψη μύθων που αφορούν ζητήματα υγείας, χωρίς να αμφισβητεί τις συστάσεις οργανισμών υγείας για τα οκτώ ποτήρια νερό, το έψαξε λίγο περισσότερο.
«Ο περισσότερος κόσμος θεωρεί ότι πηγή αυτού του μύθου ήταν μια σύσταση του Οργανισμού Ποτών και Τροφίμων ήδη από το 1945. Βάσει αυτής, όντως η συνιστώμενη ημερήσια δόση σε νερό ήταν 2,5 λίτρα. Ωστόσο, κανείς από τότε δεν διάβαζε τη συνέχεια της πρότασης, η οποία έλεγε ότι ακριβώς αυτή η ποσότητα νερού περιέχεται και στα τρόφιμα που καταναλώνουμε», γράφει ο Carroll και συνεχίζει: «Μπορούμε να παραμείνουμε ενυδατωμένοι καταναλώνοντας μια σειρά φαγητών και ποτών και όχι μόνο νερό. Για παράδειγμα, σούπες και τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, όπως το σέλινο, οι ντομάτες ή το καρπούζι, μπορούν να προσφέρουν ακριβώς την ίδια ενυδάτωση με το νερό». 



Ακόμη και ο καφές έχει ενυδατικές ιδιότητες, καθώς πριν από λίγο καιρό επιστήμονες διαπίστωσαν ότι συγκεκριμένη δόση καφεΐνης την ημέρα όχι μόνο δεν αφυδατώνει τον οργανισμό, αλλά βοηθά στην ενυδάτωσή του. Η χαρά μας ήταν μέχρι εδώ: δεν ισχύει το ίδιο για τα αλατισμένα τρόφιμα, για το αλκοόλ και τα αναψυκτικά, που στεγνώνουν το σώμα μας από υγρά.

Παρόλα αυτά, ο μύθος εξακολουθεί να υφίσταται. "Εάν υπάρχει ένας μύθος για την υγεία είναι το εξής: Θα πρέπει να πίνετε οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα», κατέληξε ο Carroll. "Απλά δεν είναι αλήθεια. Δεν υπάρχει επιστήμη πίσω από αυτό." 

Υπάρχουν ισχυρισμοί για λαμπερό δέρμα, για ενίσχυση του ανοσοποιητικού, αλλά όχι επιστημονικές αποδείξεις. Σε κάποιους ανθρώπους το νερό κάνει καλό, όχι όμως σε όλους. Για παράδειγμα, και όπως αναφέρει ο Carroll, δεν υπάρχει έρευνα που να πιστοποιεί ότι αυτή η ποσότητα μείωσε την πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου, αποτροπής καρδιακών προσβολών ή μείωσης του ρίσκου άλλων ασθενειών.

Ακόμη κι αν τα περιοδικά ομορφιάς ανά τον κόσμο και οι celebrities συνιστούν νερό, πολύ νερό, μέσα στην ημέρα, οι επιστήμονες δεν έχουν ούτε μία επιστημονική απόδειξη που να επιβεβαιώνει όλους αυτούς τους μύθους. Ωστόσο, η έρευνα του Carroll έχει και ένα ευχάριστο να προσφέρει: H μόνη περίπτωση στην οποία το νερό παρτίδων μπορεί να είναι πολύ χρήσιμo είανι η διαχείριση βάρους. Δεδομένου ότι το νερό δεν περιέχει θερμίδες, ενώ πολλά άλλα ποτά (όπως το γάλα, ο χυμός, και τα αναψυκτικά) μπορεί να είναι ασφυκτικά γεμάτα από αυτές, αντικαθιστώντας αυτά τα ποτά με νερό μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε την πρόσληψη θερμίδων σας χαμηλά. Μένοντας ενυδατωμένοι και καταναλώνοντας φρούτα και λαχανικά (είναι πλούσια σε νερό και φτωχά σε θερμίδες) μπορεί επίσης να βοηθήσει να κρατήσετε την πείνα σας υπό έλεγχο. 

Με στοιχεία από το Vox.com


Ακολουθείστε μας
https://www.facebook.com/themaygeias.gr/
https://www.youtube.com/channel/UCo5rYIdfuG1bLFkAiX0ESDw/featured?nohtml5=False


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διακοπές με το παιδί: Χρήσιμες συμβουλές. Ο Νίκος Βουδούρης στο τηλεοπτικό ΘΕΜΑ ΥΓΕΙΑΣ (video)

Η πλαστικός χειρουργός Μαρία Σκολαρίκου και o χειρουργός - ορθοπαιδικός Νικόλαος Ροϊδης στο ΘΕΜΑ ΥΓΕΙΑΣ. Το πρόγραμμα μετάδοσης των εκπομπών 5 - 11/10

Πανελλαδική απεργία στην Υγεία σήμερα, 8/6