Άσκηση: Ποιο είδος και σε ποια ποσότητα προλαμβάνει την άνοια

Η καλή φυσική κατάσταση μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην πρόληψη της άνοιας και της γνωστικής εξασθένησης στην τρίτη ηλικία.
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Γκέτεμποργκ, στη Σουηδία, μελέτησαν σχεδόν 200 γυναίκες, 38-60 ετών, το 1960 όταν ήταν κατά μέσο όρο 50 ετών.
Η φυσική τους κατάσταση αξιολογήθηκε μέσω δοκιμασίας σε στατικό ποδήλατο.

Οι 40 γυναίκες είχαν καλή φυσική κατάσταση, οι 92 ενδιάμεση και οι 59 χαμηλή.
Τα επόμενα 44 χρόνια, οι ερευνητές έλεγχαν τις γυναίκες ως προς τη λειτουργικότητα της μνήμης και της σκέψης, ως ένδειξη άνοιας.
Μόνο το 5% των γυναικών που είχαν καλή φυσική κατάσταση κατά τη μέση ηλικία εκδήλωσαν άνοια. Το 25% των γυναικών της ενδιάμεσης φυσικής κατάστασης εκδήλωσαν άνοια και το 32% της ομάδας φτωχής φυσικής κατάστασης επίσης. Το 45% αυτών που δεν ολοκλήρωσαν τη δοκιμασία του στατικού ποδηλάτου επίσης παρουσίασαν άνοια με την πάροδο των χρόνων.
«Όσο κρατάμε τον εαυτό μας σε καλή φυσική κατάσταση, με γυμναστική και υγιεινή διατροφή, τόσο μειώνουμε τον κίνδυνο εκδήλωσης άνοιας στην τρίτη ηλικία. Επίσης, αισθανόμαστε καλύτερα και μειώνουμε τον κίνδυνο και για άλλα προβλήματα υγείας, όπως τα καρδιαγγειακά», εξηγεί ο Δρ Ινγκμαν Σκοογκ, συγγραφέας της μελέτης.
Σημειώνει επίσης ότι η υψηλής έντασης γυμναστική έχει άμεσο όφελος στα νευρικά κύτταρα του εγκεφάλου, βοηθώντας τον να διατηρηθεί υγιής.
Ακολουθήστε μας
https://www.facebook.com/themaygeias.gr/
https://www.youtube.com/channel/UCo5rYIdfuG1bLFkAiX0ESDw/featured?nohtml5=False

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

H διατροφή μετά τον απογαλακτισμό επηρεάζει την πιθανότητα εμφάνισης Κοιλιοκάκης.

Νύχι που μπαίνει στο δέρμα: Τα σωστά βήματα αντιμετώπισης

Κινητό δίπλα στο κρεβάτι: Ποια προβλήματα προκαλεί στον ύπνο